dijous, 25 de desembre del 2014

Un calendari d'advent



1.
Plovia, però era diferent. Ningú se n'adonava; tenien paraigües.

2.
No ho veien perquè els núvols tapaven la claror, la llum, l'escalfor.

3.
Potser era diferent perquè ningú sentia la pluja; era lluny i petita i vergonyosa de tot.

4.
Era una pluja trista i gris de tan trista, i potser era poc important perquè no queia del cel.

5.
Queia d'una mirada cansada de mirar, d'esperar. Segur? Plovia perquè plorava. I no esquitxava a ningú. A ningú? Només plorava.

6.
  • I com és que plores?
  • No ho sents? pel fred...
7.
  • Jo t'abrigo! Et porto una... manta?
  • No, no n'hi ha prou... no vull una manta.
8.
  • Et dono tot el que tinc!
  • No, no vull res del que tens.
9.
  • I què vols?
  • No vull res, et dic.

10.
Es va quedar perplex... i ara què? Ell no en sabia prou... Saber? Feia fred i no en sabia. Quedar-se?


11.
Sabia que els cops a l'espatlla i els ànims obligats no funcionen. No ho fan. Podia provar amb la companyia. Quedar-se.


12.
  • No pateixis, estic aquí.
  • No m'ho diguis a mi això, sinó a qui tens al costat.

13.
  • No hi tinc ningú al costat.
  • Doncs ploro per això.

14.
  • Bé, et tinc a tu.
  • No. A mi no em tens. No em té ningú; em té tothom.

15.
Ell hauria volgut ser tothom.


16.
  • I com ho puc fer perquè deixis de plorar?
  • Fes-me servir d'excusa per ser més valent: digues a tothom alguna paraula que els faci somriure, deixa't estimar al menys avui.

17.
  • Avui? Però així, demà tornarà a ploure...
  • Plourà sempre que ho faci el cel: sempre que els núvols tapin la claror, la llum, l'escalfor.

18.
  • Bé, no deixaré que tornis a plorar mai més: cada dia serà avui i així tothom serà prou valent per no estar sol.

19.
  • Somrius?
  • I és clar que sí! Somric perquè tu ho fas!

20.
  • És bonic que un conte acabi bé, que tingui un final feliç
  • És bonic escriure.

21.
(Silenci)
  • Encara no sé com et dius.
  • No tinc nom.

22.
  • I com et cridaré, per buscar-te?
  • No em buscaràs. Ja ho saps però no te n'adones: em trobes sempre que em penses.

23.
  • I ara què? ara te'n vas?
  • No, ara tot just arribo. Arribo per no marxar mai més. M'has dit que sempre seria avui.

24.
  • - De totes maneres, m'ha agradat parlar amb tu.
    - M'ha agradat que deixés de ploure. (Es miren. Respiren. Somien.) Bon Nadal.

25.
  • Bon Nadal.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada